pirmdiena, 2014. gada 19. maijs

Būt ar sevi

Kur tas laiks, kopš pēdējo reizi šeit biju.. šķiet pagājis gadsimts. Tik daudz pārmaiņu, domu, pārdomu, apņemšanos. Tik daudz mācīšanās. Un es nedomāju augstskolu, kursus vai ko tamlīdzīgu. Es domāju dzīvi. Mācīšanos dzīvot citādāk. Patiesāk. Pirmkārt jau pret sevi. Mācīšanos nebaidīties, teikt NĒ, neslēpties, nemānīties, neizlikties.. sanāk kā tāda mācīšanās būt bez tiem mazajiem "ne", bet tomēr ar lielo NĒ, kas ir tikai patiesi, taisnīgi un godīgi pret sevi. Savu robežu apzināšanās, brišana pa saviem aizaugušajiem labirintiem galvā, putnu trenkāšana, taciņu iekopšana.. tas viss ir paredzēts, jā. Pagaidām apgūstu teoriju, šķēru lietošanu, putnu balsis un uzmanīgi mēģinu apzināt visu to, kas kopjams. Izrādās daudz un dziļi, būs darbīgs laiks. Darbīgs laiks pašai ar sevi. 
Tā kā mācos būt pati, būt kas es esmu, tad ļoti labi ir būt pūli, bet vienai. Iesākumā, protams bezgala jocīgi. Kā nejaušs eksperiments izvēršas muzeju nakts, kad visiem tuvākajiem un tālākajiem cilvēkiem ir citi plāni. Daži mani nokancelē no saviem plāniem, no dažiem plāniem nokancelējos es pati un beigu beigās apzināti izvēlos būt viena. Ieplānoju apmeklēt divas vietas: Stūra māju un Laimas šokolādes muzeju. Sestdienas pēcpusdienā iejūku ļaužu pilnajā, siltajā Rīgā. Tik daudz cilvēku šovakar ielās - lieli, mazi, jauni, veci, pa divi, pa trīs, pa pieci.. jā, cik vien skatos, gandrīz visi draudzīgos bariņos vai pāros. Uznāk briesmīga vientulības sajūta - tā laikam ir, ka tikai lielā pūlī cilvēks var sajusties visvientuļāk. Divatā ar dabu - mežu, kalniem, jūru tas nesanāk. Tad sanāk skaista divatne... Tā nu beigu beigās saprotu, ka tikai manā varā ir justies vientuļi un bēgt aši aši uz savu mīntes vietu, vai tomēr izvēlēties kādu piemērotāku sajūtu. Izvēlos nesteigties, izvēlos interesi, izvēlos redzēt. Uzreiz kļūst vieglāk. Lēnā solī šķērsoju vecrīgu un dodos Stūra mājas virzienā. Ieraugot rindu saprotu, ka pavērošu vien gaidošos cilvēkus un cerēšu, ka pie Laimas šokolādes muzeja man veiksies labāk ar iekšā tikšanu. 
Rinda pie Stūra mājas. Tajā brīdī šķita traki gara..
Nevēlos ziedot jauko, smaržīgo maija vakaru stāvēšanai rindā.
Soļoju Šokolādes muzeja virzienā - Beidzot tiešām par hipsteru paradīzi dēvētā Miera iela kusā no dzīvības, no klātesamības. Ļaužu straume plūst un plūst un nes līdzi arī mani. Rinda, ko ieraugu momentā izslēdz manu vēlmi iestāties tās "astē", toties interese iečukst - izmēri, cik tā gara. Tā nu soļoju un skaitu soļus. Ne pārāk lieli, ne pārāk mazi mani soļi šajā rindā satilpst aptuveni 280. Varbūt 280 un pusīte. Kā veco laiku mīļmultenē par 38 papagaiļiem. Tik interesanti vērot citu ļaužu reakciju ieraugot tik garo rindu - citi cītīgi stājas galā, citi svešvalodā dusmīgi komentē šito "bezpriģelu", citi vienkārši smaida. Es ļaujos, lai Miera iela mani ved.. plūstu un smaržoju ceriņus.To visur ir tik daudz..
Rinda pie šokolādes muzeja. Līdz muzejam vēl gabaliņš.. kādi 280 mani soļi.



Svētdien nolemju, ka ar tieši nevienu apmeklētu muzeju muzeju naktī es nesamierināšos, bet došos uz kādu vietu, ko apmeklēt. Izvēle krīt par labu Rīgas Zoo. Kā reiz manā šā brīža virzienā pa ceļam. Izvēlos iešanu, būšanu laukā, gaisu, sauli, nevis 10 minūtes tramvajā. Tā nu lēnām kātoju Zoo virzienā no Brasas stacijas un pie sevis apceru to, ka melnu drēbju vilkšana nudien nebija prāta darbs.

ārkārtīgi patika šie "savvaļas'' pāvi. kā ārzemēs
piedzīvoju pāvu astu ziedēšanu
Krietnu brīdi izstaigājusies nonāku kārotajā galamērķi - atkal tā pati vakardienas sajūta - ģimenes ar bērniem, topošās māmiņas ar vīriem/draugiem, vevecāki ar mazbērneim, pārīši.. un es viena pati, vientuļa.. Nē, man ir austiņās AIR, man ir mans foršais pūču krekliņš, viena zvana attālumā visi, ar ko es varētu vēlēties parunāt un es esmu pati ar sevi. Atgādinu to sev un tālāk bez kautrēšanās izklaiņojos kārtīgas divas stundas pa zoo. Izpētu vecos zoo plakātus.

Ai, kā šis ar 1984.gada lauviņu patīk. Sajūtos tā, itkā tas būtu radīts tieši man - 1984.gada lauviņai :) Vēl lielāks prieks par lielo plūmju saldējuma kokteili, kuru lēnām sūcu pūtinot  piekusušās kājas, - nav jādalās, viss man! Nē, nu ne jau tā, ka man būtu žēl.. vienkārši, ir forši būt ar sevi!

1 komentārs:

  1. jociigi taa lasiit par to sajuutu vientulji.... r, laikam cik cilveeku tik to sajuutu...es nekad vientulji neesmu sajutusies, taapeec taa iisti nemaaku saprast.... katraa zinaa ne lielpilseetaa....bet tajaa pashaa laikaa, man nepatiik maaksliigi veidoti puulji...pasaakumi, kuros piedalaas visi un ir paarlaimiigi, ka bijushi, redzeejushi, instagrameejushi.... visu sho muzeju durvis ir atveertas tak ar citreizees.....bet par izveeli iet pretii, nestaaveet malaa vai nebeegt atpakalj....apsveicami

    AtbildētDzēst